Schroth Safety Products

Harnas Schroth 20° SUPER SPORT XLT

371,28

Minimaliseer een eventuele impact op je nek bij eventueel ongeval tijdens autosportwedstrijden. Verkrijgbaar in medium of large.

🌲 Kerstactie : Ontvang nu GRATIS Speedwear Motorsport Koffietas twv. € 15 bij orders vanaf €150,00*

Speedwear een goede keuze!

  • Vinkje Top Kwaliteit
  • Vinkje Snelle levering
  • Vinkje Persoonlijk contact
  • Vinkje Personalisatie borduren / bedrukken
  • Vinkje Grote voorraad in winkel /showroom
Veilig betalen
  • Visa Card
  • MasterCard
  • PayPal
  • KBC
  • Bancontact
  • Belfius
  • iDeal
  • And More

Beschrijving

Harnas Schroth 20° SUPER SPORT XLT

Harnas Schroth 20° SUPER SPORT XLT wordt aangewend bij autosportwedstrijden ter bescherming van uw nek bij een eventueel ongeval, om de impact te minimaliseren.

Kunststof instapmodel – uitzonderlijke prestaties voor een onverslaanbare prijs. Uitgerust met glijdende tethers en opstaande vleugels om optimaal gevoel met de wagen te hebben.
Geschikt voor een rechtopstaande zitpositie in alle sportwagens (Porsche, BMW, Ford, etc.) en toerwagenseries met kuipstoelen (Cobra, Sparco, Recaro, etc.).

Dit type HANS systeem kan ENKEL geconnecteerd worden met de HANS clips  TWIST ANCHOR FIA 8858-2010

Indien je helm niet voorzien is met dit clips, dien je deze EXTRA te kopen om uw Schroth HANS systeem te kunnen gebruiken!!

Waarom een neksysteem dragen?

Vrijwel alle overlijdens bij race-ongevallen zijn te wijten aan hoofd en nek letsels. Bij een crash wordt het lichaam van een piloot veilig op zijn plaats gehouden door zijn schouder- en bekkengordels. Het hoofd wordt tegen impulsen van buitenaf beschermd door de helm. De zwakke schakel bestaat hierin dat het hoofd en de nek nog steeds onbeperkt in alle richtingen kunnen bewegen.  Een frontale impact, het hoofd met grote snelheid vooruit vliegen. Bij een ongeval op volle snelheid is de druk op het achterhoofd vergelijkbaar met het gewicht van de wagen! Op het einde van deze voorwaartse beweging is er een groot risico op nek- of schedelbasisfractuur.

Gezien de enorme remkracht van sportwagens is een airbag geen betrouwbare optie. Vandaar dat men op zoek ging naar een systeem dat bevestigd wordt aan de helm, en toch toelaat dat de piloot er tijdens de race geen noemenswaardige hinder van ondervindt.

Het HANS systeem is een soort ‘gareel’ dat rust op de schouders, en op zijn plaats gehouden wordt door de schoudergordels. Via twee riempjes wordt het aan de helm bevestigd. Het zijn nu juist die riempjes die in geval van crash de helm (en dus ook het hoofd) op het kritieke moment tegenhouden.

Gevoelige schouders? Het gebruik van de gelpads van Exgel tesamen met het harnas kan dit probleem of ongemak verhelpen, klik hier voor meer informatie.

Nuttige informatie ivm. dit HANS systeem:

  • 42293A
  • carbon reinforced polymeer
  • 20° graden
  • Super Sport XLT
  • FIA 8858-2010
  • Gewicht : ongeveer 775 gr.
  • Compatibel met de HANS clipsen type SHR Twist Anchors 8858-2010 M6, indien dit ’type’ HANS clips niet op je helm is gemonteerd dien je deze extra aan te kopen!

Extra informatie

Gewicht 2 kg
Fabrikant

Maatkeuze

Medium, Large