Arai GP-6 Visier Dual-Pane Clear Arai GP-6 Visier Dual-Pane Clear is een vizier zonder coating, gemaakt voor de Arai GP- 6S en Arai SK6. Dit vizier is ideaal onder natte omstandigheden en donkere omstandigheden. Het originele Arai vizier bevat 2 lagen, waardoor kans op aandamping van het gezichtsveld zeer klein wordt! Waarom Arai? 5 KEER…
Arai GP-6 Vizier Dual-Pane Lichtgetint is een vizier met een lichte coating, gemaakt voor de Arai GP- 6S en Arai SK6. Dit vizier is ideaal onder natte omstandigheden en donkere omstandigheden. Het originele Arai vizier bevat 2 lagen, waardoor kans op aandamping van het gezichtsveld zeer klein wordt!
Karting helm accessoires voor je Arai of Sparco helm. Bekijk hier ons ruime aanbod:Â
Accessoires voor je karthelm
Karthelm accessoires zijn onder andere
vizieren
tear-offs,
voorspoilers,
achterspoilers,
helm reiniger
schroevenkits
etc.
Deze accessoires zijn vaak handig om hiervan extra exemplaren in je helmtas te hebben. Uiteindelijk mag het ontbreken van een schroef, een beschadigd of juist het verkeerde vizier jouw positie in het klassement immers niet in de weg staan. Bovendien zijn het accessoires die tevens met een stukje veiligheid te maken hebben.
Onderhoud
Tevens kan je voor onderhoud en verzorging denken aan warme en koudelucht drogers maar ook helm en vizierreinigers en bijvoorbeeld drinkbussen voor de coureur.
Heb je speciale wensen laat het ons weten onze specialisten hebben vast een passende oplossing voor jou.
Arai's Geschiedenis
Geschiedenis Als zoon van een hoedenmaker startte Horitake Arai in 1937 in Ohmiya, Saitama een bedrijf dat zich richtte op de ontwikkeling van hoofdbescherming, die onder de naam HA (Helmet Arai) op de markt. Het vervaardigen van een buitenschaal is een tijdrovend proces dat uit 27 stappen bestaat. De totale productietijd van een Arai helm bedraagt 18 uur.  Al in 1952 werd gestart met de productie van FRP (Fibre Reinforced Plastics, met glasfiber versterkte plastics) helmen in Japan, een filosofie die tot op de dag van vandaag het basisprincipe van elke Arai auto- en motorhelm is. Tien jaar later trad Horitake’s eerste zoon Michio Arai toe tot het bedrijf, die zich richtte op de export van het bedrijf. Een jaar later werd de eerste helm volgens SNELL certificering geproduceerd, waarmee de export naar de USA kon worden opgestart. In 1968 werd de eerste integraalhelm R-6M geproduceerd, die aan de SNELL 1968 standaard voldeed. Vier jaar later, in 1971, werd het nieuwe Arai logo gelanceerd wat tot op de dag van vandaag gelijk is gebleven. Op 14 juni 1986 komt oprichter Hirotake Arai te overlijden en neemt Michio Arai het stokje van zijn vader over als nieuwe President van Arai. Datzelfde jaar wordt de bedrijfsnaam veranderd van ‘Arai Hirotake, Limited’ in ‘Arai Helmet, Limited’. Ook Michio’s zoon Akihito Arai is inmiddels binnen het bedrijf werkzaam, in februari 2008 – het 25-jarig jubileum van Arai Helmet Europe – werd Akihito de managing director van Arai Helmet Europe. Sedert een aantal jaar staat Ingmar Stroeven aan het hoofd van Arai Helmet Europe als managing director. Volgens Arai biedt een helm de beste bescherming wanneer gebruik wordt gemaakt van een harde buitenschaal in combinatie met een zachte buitenschaal. De harde buitenschaal moet onder andere penetratie en vervorming voorkomen, terwijl door de zachte binnenschaal de impact-energie moet worden geabsorbeerd. De productie van een glasfiber buitenschaal is echter een tijdrovend proces, wat meteen de duurdere prijs ten opzichte van een van zachte buitenschaal voorziene polycarbonaat helm, waarvan de buitenschaal geautomatiseerd in een spuit giet mal wordt geproduceerd, verklaart.