Simpson

HANS Systeem III 20 degree

350,90

Minimaliseer een eventuele impact op je nek bij eventueel ongeval tijdens autosportwedstrijden. HANS Systeem III 20 degree verkrijgbaar in medium of large.

🌲 Kerstactie : Ontvang nu GRATIS Speedwear Motorsport Koffietas twv. € 15 bij orders vanaf €150,00*

Speedwear een goede keuze!

  • Vinkje Top Kwaliteit
  • Vinkje Snelle levering
  • Vinkje Persoonlijk contact
  • Vinkje Personalisatie borduren / bedrukken
  • Vinkje Grote voorraad in winkel /showroom
Veilig betalen
  • Visa Card
  • MasterCard
  • PayPal
  • KBC
  • Bancontact
  • Belfius
  • iDeal
  • And More

Beschrijving

HANS Systeem III 20 degree

HANS Systeem III 20 degreewordt aangewend bij autosportwedstrijden ter bescherming van uw nek bij een eventueel ongeval, om de impact te minimaliseren.  Kunststof instapmodel – uitzonderlijke prestaties voor een onverslaanbare prijs. Deze HANS Systeem III 20 degree is uitgerust met glijdende tethers en opstaande vleugels om optimaal gevoel met de wagen te hebben.

HANS Systeem III 20 degree model is geschikt voor een rechtopstaande zitpositie in alle sportwagens (Porsche, BMW, Ford, etc.) en toerwagenseries met kuipstoelen (Cobra, Sparco, Recaro, etc.).

Simpson presenteert Hans III de derde generatie gegoten HANS.
Met een nieuw ontwerp en polymeer is het gewicht van de HANS aanzienlijk kunnen verminderen door de schaal hol te maken, terwijl ze ervoor zorgden dat de bescherming dezelfde duurzaamheid en bescherming heeft als alle andere modellen van HANS Systemen.
Het lagere gewicht in combinatie met het nieuwe ontwerp garandeert dat HANS III de lichtste en meest comfortabele handschoen op de markt is, afgezien van de HANS koolstofvezelvarianten.

Maat MEDIUM & LARGE zijn FIA gecertificeerd en maat YOUTH is SFI gecertificeerd.

Dit type HANS systeem kan ENKEL geconnecteerd worden met HANS clips zoals

Waarom een neksysteem dragen?

Vrijwel alle overlijdens bij race-ongevallen zijn te wijten aan hoofd en nek letsels. Bij een crash wordt het lichaam van een piloot veilig op zijn plaats gehouden door zijn schouder- en bekkengordels. Het hoofd wordt tegen impulsen van buitenaf beschermd door de helm. De zwakke schakel bestaat hierin dat het hoofd en de nek nog steeds onbeperkt in alle richtingen kunnen bewegen.  Een frontale impact, het hoofd met grote snelheid vooruit vliegen. Bij een ongeval op volle snelheid is de druk op het achterhoofd vergelijkbaar met het gewicht van de wagen! Op het einde van deze voorwaartse beweging is er een groot risico op nek- of schedelbasisfractuur.

Gezien de enorme remkracht van sportwagens is een airbag geen betrouwbare optie. Vandaar dat men op zoek ging naar een systeem dat bevestigd wordt aan de helm, en toch toelaat dat de piloot er tijdens de race geen noemenswaardige hinder van ondervindt.

Het HANS systeem is een soort ‘gareel’ dat rust op de schouders, en op zijn plaats gehouden wordt door de schoudergordels. Via twee riempjes wordt het aan de helm bevestigd. Het zijn nu juist die riempjes die in geval van crash de helm (en dus ook het hoofd) op het kritieke moment tegenhouden.

Gevoelige schouders? Het gebruik van de gelpads van Exgel tesamen met het harnas kan dit probleem of ongemak verhelpen, klik hier voor meer informatie.

Nuttige informatie ivm. HANS Systeem III 20 degree:

  • 20° graden
  • Gewicht : ongeveer maat Medium 800 gr // Large 850 gr
  • Compatibel met de HANS clipsen type M6, indien dit ’type’ HANS clips niet op je helm is gemonteerd dien je deze extra aan te kopen!

Waar dient op gelet te worden bij de aankoop van een hans systeem?

Een ‘niet lekker’ zittend systeem duidt vaak op een ‘verkeerd’ systeem of een verkeerde toepassing. Het juiste type veiligheidsgordels dient correct te zijn gemonteerd, maar ook zijn de gordelgaten in de stoel van belang. Het is vanzelfsprekend dat de correcte, voor FHR-systemen geschikte helm dient te worden gebruikt.

Daarnaast zijn er nog enkele zaken van belang. De HANS-systemen zijn in verschillende ‘hoeken’ leverbaar. Deze ‘hoeken’ (10, 20 of 30 graden) worden bepaald door de hoek waarmee de rug ten opzichte van het hoofd staat als men in de auto zit. In een formuleauto ligt de rijder immers meer en is dus een 30◦ HANS-systeem veel beter geschikt dan een 20◦ HANS-systeem dat weer beter is bij toerwagens.

Extra informatie

Gewicht 2 kg
Fabrikant

Maatkeuze

Medium, Large