Schuberth SP1 Carbon EVO
€1.996,50
Schuberth SP1 Carbon EVO : Ben je op zoek naar een iets exclusievere helm met uitstekend comfort, ongeëvenaarde externe afwerking met oog voor details? Dan is de Schuberth SP1 Carbon Evo met SDL systeem zeker de helm voor jou!
SCHUBERTH Performance SP1 CARBON is doorontwikkeld tot de SP1 CARBON Evo, die nu voldoet aan de nieuwste en strengste normen: FIA 8859-2024, FIA 8878-2024, Snell SA2025 en K2025.
Speedwear een goede keuze!
- Top Kwaliteit
- Snelle levering
- Persoonlijk contact
- Personalisatie borduren / bedrukken
- Grote voorraad in winkel /showroom
Beschrijving
Schuberth SP1 Carbon EVO
Schuberth SP1 Carbon EVO is een meesterlijk handgemaakte autosporthelm die absolute topklasse vertegenwoordigt. De helm biedt uitzonderlijk comfort, een ongeëvenaarde afwerkingskwaliteit en verbluffende aandacht voor detail. Het model is de doorontwikkelde opvolger van de SP1 Carbon en voldoet nu aan de strengste motorsportnormen: FIA 8859-2024, FIA 8878-2024, Snell SA2025 en K2025. Een helm gebouwd voor coureurs die geen compromissen maken.
Met bijna een eeuw ervaring in hoofdbescherming en meer dan 20 jaar samenwerking met toprijders in onder andere F1, IndyCar en andere wereldwijde topseries, brengt Schuberth zijn volledige technologische knowhow samen in deze helm. In hun eigen carbon-, windtunnel-, akoestiek- en belastingtestlaboratoria is een helm ontstaan die veiligheid, aerodynamica, comfort, stilte en optionele geïntegreerde elektronica combineert tot pure excellentie.
Exclusieve carbon constructie
SP1 Carbon EVO beschikt over een volledig autoclaaf-gecureerde koolstofvezel schaal, zorgvuldig met de hand gelegd. Dit levert een extreem lichte maar bijzonder sterke helm op, ontworpen volgens Schuberth’s iconische designfilosofie.
Elke helm wordt geproduceerd in Schuberths eigen fabriek in Italië — door dezelfde specialisten die ook het legendarische SF4-model bouwen, gebruikt door onder andere Max Verstappen, Nico Hülkenberg en Isaac Hadjar.
Aerodynamisch meesterwerk
Uitgebreide windtunneltests zorgen voor optimale luchtstroming en stabiliteit.
De helm biedt:
- 12 geïntegreerde ventilatiekanalen
Perfecte circulatie dankzij slimme luchtgeleiding in schaal en EPS. Bij 100 km/u stroomt tot 14 liter frisse lucht per seconde door de helm. - Aanpasbare aerodynamica
Compatibel met spoilers en ventilatiescoops om de helm aan iedere raceconditie aan te passen. - Vizier & viziersysteem
- 3 mm dik 3D-geïnjecteerd vizier, rechtstreeks uit F1-technologie
- Leverbaar in talloze varianten: clear, smoke, diverse mirrorcoatings en multilayer opties
- Standaard voorzien van Pinlock® 120 voor maximale anti-condensprestaties
- Tear-off knoppen standaard aanwezig
- SDL – Schuberth Dual Locking System
Een tweetraps vizierslot op F1-niveau dat het vizier altijd perfect symmetrisch en veilig sluit.
Communicatie & elektronica
De helm is voorbereid voor raceteams en communicatie-uitrusting:
- Ingebouwde kabelkanalen in de wangkussens
- Optioneel beschikbaar: plug-and-play geïntegreerde elektronica
Inclusief bij aankoop
- Schuberth SDL Spiegelvizier (Clear Rood transparant, incl. Pinlock® 120 – gemonteerd)
- Schuberth helmtas
- Schuberth viziersticker
- HANS Clips (set)
Wat betekent SDL precies?
SDL is de aanduiding van het viziermechanisme en bijpassende vizieren, die ontworpen zijn voor bepaalde oudere en speciale Schuberth-helmen. Vizieren die “Schuberth SDL” heten, zijn dus bedoeld voor helmen die gebruikmaken van dit systeem.
Kenmerken van Schuberth SDL vizieren
- Speciaal vormgegeven voor helmen met het SDL-mechanisme
- Te verkrijgen in verschillende tinten (Clear, Light Smoke, Dark Smoke, Multilayer kleuren, HC-opties)
- Gemaakt om perfect te passen zonder kieren
- Vaak voorzien van krasbestendige en optische kwaliteitscoatings
Voor welke helmen?
SDL vizieren passen op specifieke Schuberth-modellen, meestal uit oudere series of speciale run-helmen (bijv. race- of diensthelmen). Het is dus belangrijk dat een gebruiker controleert of zijn helm het SDL-systeem heeft.
Extra informatie
| Gewicht | 2 kg |
|---|---|
| Fabrikant | |
| Maatkeuze | 54 cm (XS), 55 cm (S), 57 cm (M), 58-59 cm (L), 60-61 cm (L+), 62 cm (XL), 63 cm (XXL) |
| Discipline | |
| Kleur | Carbon |

Heeft u reeds een andere helm waarvan u de maat weet? Dan kan u via deze link een vergelijkingstabel vinden.
Toch nog vragen in verband met de maat van dit product. Dan helpen wij u graag verder. Neem vrijblijvend telefonisch contact op het nummer +32 14 26 14 21 of via email contact@speedwear.be. Vindt hier alle informatie.
Wanneer je online gaat shoppen is het erg handig dat je precies weet welke maat je nodig hebt. Om je op weg te helpen vind je hieronder een overzicht van de helm-merken die wij verkopen zodat je makkelijker kunt inschatten welke helmmaat je het best kunt kiezen in functie van welk helmtype.
Om de juiste maatvoering te bepalen, dient u uw hoofdomtrek te meten net boven de oren langs de slapen. Dut is het breedste omtrekpunt van uw schedel.

Arai CK-6 en Zamp Kids helmen moeten verplicht gedragen worden door de karters tot 15jaar op Nationale wedstrijden. Echter is volgend stuk belangrijk om te weten: [expander_maker id=”1″ more=”Lees meer” less=”Minder weergeven”]
‘Helmen bedoeld voor hoofden met een omtrek van 60 cm of meer worden beschouwd als volwassen hoofdbescherming en zullen niet worden geaccepteerd voor certificering volgens deze norm. Kinderen die hoofdbescherming in deze maten nodig hebben, worden aangemoedigd om geschikte helmen te dragen die gecertificeerd zijn volgens de normen voor volwassenen.’ Te vinden op pagina 4 – ‘constructions – A. General’ via volgende link https://www.fiakarting.com/sites/default/files/2019-09/CM2016.pdf
https://www.fiakarting.com/sites/default/files/2023-08/Appendix_standards_for_karting_helmets.pdf
https://www.fiakarting.com/sites/default/files/2023-03/6.0_RT2023.pdf
Het is belangrijk om te weten dat wij EUROPESE maten verkopen, op het internet zie je vaak Arai helmen te koop staan aan een lager tarief, deze zijn meestal Arai helmen met JAPANSE maatvoering. Het grootste verschil zit hem in de binnenzijde van de helm nota bene een Europeaan heeft een ovaal hoofd in de lengte en een Japanner heeft een ovaal hoofd in de breedte. Opletten dus bij aankoop van een helm dat u de correcte Europese maatvoering volgt.
Heeft u twijfels over een bepaalde ‘echtheid’ van een Arai helm, contacteer ons vrijblijvend als invoerder binnen de BELUX voor de Arai autosport en kartproducten helpen wij u graag verder.
Inzake autosporthelmen dienen personen die een bril dragen er rekening mee te houden dat de visieropening van de GP5 WP een breder en hoger gezichtsveld biedt maw. makkelijker is om een bril op te zetten.
[/expander_maker]
| Maat | XXS | XS | S | M | L | XL | XXL | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
ARAI - autosport
|
51-52
|
53-54
|
55-56
|
57-58
|
59-60
|
61-62
|
63-64
|
|
|
Model
|
-
|
GP6 S/PED
|
GP6 S/PED
|
GP6 S/PED
|
GP6 S/PED
|
GP6 S/PED
|
-
|
|
|
Model
|
-
|
GP7 FRP
|
GP7 FRP
|
GP7 FRP
|
GP7 FRP
|
-
|
-
|
|
|
Model
|
-
|
GP7 SRC-ABP (Formula)
|
GP7 SRC-ABP (Formula)
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
|
Model
|
-
|
JET
|
JET
|
JET
|
JET
|
JET
|
JET
|
|
|
ARAI - Karting
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Model
|
-
|
SK 6
|
SK 6
|
SK 6
|
SK 6
|
SK 6
|
-
|
|
|
Model
|
CK6 Child
|
CK6 Child
|
CK6 Child
|
CK6 Child
|
CK6 Child
|
-
|
-
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ZAMP
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Adult
|
-
|
54
|
56
|
58
|
60
|
62
|
-
|
-
|
|
KIDS
|
-
|
52
|
54
|
56
|
57
|
-
|
-
|
-
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Schuberth
|
XXS
|
XS
|
S
|
M
|
L
|
L+
|
XL
|
XXL
|
|
SK1 (karting) in cm
|
52-53
|
54-55
|
56
|
57
|
58-59
|
59+
|
|
|
|
Autosport in cm
|
|
54
|
55
|
57
|
58-59
|
60-61
|
62
|
63
|










