Schroth Safety Products

HANS 20° Pro CARBON

1.793,39

HANS 20° Pro CARBON van het merk Schroth is het professioneel model qua nekbescherming voor gebruik tijdens de autosportwedstrijden.

🌲 Kerstactie : Ontvang nu GRATIS Speedwear Motorsport Koffietas twv. € 15 bij orders vanaf €150,00*

Speedwear een goede keuze!

  • Vinkje Top Kwaliteit
  • Vinkje Snelle levering
  • Vinkje Persoonlijk contact
  • Vinkje Personalisatie borduren / bedrukken
  • Vinkje Grote voorraad in winkel /showroom
Veilig betalen
  • Visa Card
  • MasterCard
  • PayPal
  • KBC
  • Bancontact
  • Belfius
  • iDeal
  • And More

Beschrijving

HANS 20° Pro CARBON

HANS 20° Pro CARBON is de Schroth XLT Frontale hoofdsteun (FHR) HANS-apparaat. Deze extra lichtgewicht koolstofvezel FHR is een van de lichtste HANS-apparaten die op de markt verkrijgbaar zijn, met een gewicht van slechts 460 gram. Nieuw ontworpen en voorzien van Schroth’s Vision Advantage Plus glijdende riempjes voor beter zicht tijdens gebruik, terwijl de gepatenteerde SlipStop Plus-contactvlakken op het schoudergebied voorkomen dat de veiligheidsgordels van het harnas wegglijden, met extra ondersteuning van de vasthoudvleugels.

Goedgekeurd volgens FIA 8858-2010 homologatie.

Het Schroth XLT FHR-apparaat is verkrijgbaar als 20° of 30°, in de maten Medium of Large.

20 Degree is voornamelijk voor sedan-, rally- en sportwagens
30 graden is in de eerste plaats voor de meeste auto’s van het type Formula en Single Seaters, waaronder enkele Radicals.

Medium formaat voor kraag van 15 tot 18,5 inch (38-47 cm).
Groot formaat voor 18″+ halsband (46 cm+).

Selecteer de gewenste maat en hoek in de vervolgkeuzemenu’s hierboven voordat u het artikel in uw winkelmandje plaatst.

Wees aandachtig bij de aanschaf van een HANS systeem De HANS-systemen zijn in verschillende ‘hoeken’ leverbaar. Deze ‘hoeken’ (10, 20 of 30 graden) worden bepaald door de hoek waarmee de rug ten opzichte van het hoofd staat als men in de auto zit. In een formuleauto ligt de rijder immers meer en is dus een 30◦ HANS-systeem veel beter geschikt dan een 20◦ HANS-systeem dat weer beter is bij toerwagens.

Ook zijn HANS-systemen in drie verschillende maten leverbaar; dit zijn breedtematen (S, M, L). Zéér belangrijk is de uiterste homologatiedatum van het systeem dat je koopt.

Waarom een neksysteem dragen?

Vrijwel alle overlijdens bij race-ongevallen zijn te wijten aan hoofd en nekletsels. Bij een crash wordt het lichaam van een piloot veilig op zijn plaats gehouden door zijn schouder- en bekkengordels. Het hoofd wordt tegen impulsen van buitenaf beschermd door de helm. De zwakke schakel bestaat hierin dat het hoofd en de nek nog steeds onbeperkt in alle richtingen kunnen bewegen. Een frontale impact, het hoofd met grote snelheid vooruit vliegen. Bij een ongeval op volle snelheid is de druk op het achterhoofd vergelijkbaar met het gewicht van de wagen! Op het einde van deze voorwaartse beweging is er een groot risico op nek- of schedelbasisfractuur. Gezien de enorme remkracht van sportwagens is een airbag geen betrouwbare optie. Vandaar dat men op zoek ging naar een systeem dat bevestigd wordt aan de helm, en toch toelaat dat de piloot er tijdens de race geen noemenswaardige hinder van ondervindt. Het HANS systeem is een soort ‘gareel’ dat rust op de schouders, en op zijn plaats gehouden wordt door de schoudergordels. Via twee riempjes wordt het aan de helm bevestigd. Het zijn nu juist die riempjes die in geval van crash de helm (en dus ook het hoofd) op het kritieke moment tegenhouden. Gevoelige schouders? Het gebruik van de gelpads van Exgel tesamen met het harnas kan dit probleem of ongemak verhelpen, klik hier voor meer informatie.

 

Extra informatie

Gewicht 2 kg
Fabrikant

Maatkeuze

Medium, Large